wtorek, 21 wrzesień 2021 10:10

Trening gimnastyki porannej żyj zdrowo i trenuj codziennie

Trening gimnastyki porannej Trening gimnastyki porannej

Trening gimnastyki porannej

Trening gimnastyki porannej ma na celu mobilizację człowieka do rozpoczęcia codziennych treningów, a więc ułatwia i przygotowuje człowieka do rozkładu dnia pracy. Trening poranny gimnastyki powinien wykonywać każdy zdrowy człowiek, a tym bardziej każdy kto boryka się z chorobami reumatycznymi. Trening poranny stanowi zbiór prostych ćwiczeń uwzględniających wszystkie ruchy w stawach kończyn dolnych i górnych oraz kręgosłupa, przeplatanych często ćwiczeniami oddechowymi i rozluźniającymi. Ćwiczenia gimnastyczne wzmacniają pas biodrowy i uda. Gimnastyka poranna w ważny sposób przeciwdziała szkodliwym wpływom współczesnej cywilizacji.

Tempo treningu i ćwiczeń powinno być umiarkowane, a same ćwiczenia stosunkowo łatwe. Nie mogą one powodować zmęczenia, mają bowiem służyć tylko do pobudzenia funkcji ustroju. Plan treningu gimnastyki porannej oraz jej ćwiczenia muszą uwzględniać specyfikę chorób reumatycznych. Często bowiem osoby cierpiące na schorzenia reumatyczne muszą ćwiczyć w takich pozycjach, które powodują odciążenie stawów czy kręgosłupa oraz ruchów mogących wywoływać nasilenie bólów. Ćwiczenia gimnastyczne trwają przeciętnie 10 – 15 minut. Po zajęciach zaleca się skorzystać z ciepłego natrysku.

 

Trening gimnastyki porannej
Trening gimnastyki porannej

 

Celem gimnastyki porannej jest ogólne pobudzenie organizmu po śnie, podniesienie ogólnej sprawności, wydolności organizmu, kształtowanie prawidłowej postawy oraz wprowadzenie do zajęć dnia codziennego. Ponadto trening gimnastyki porannej rozwija koordynację ruchów, zachowanie pełnego zakresu ruchów w stawach oraz siłę i wytrzymałość mięśni. Gimnastyka poranna jest zalecana wszystkim osobom bez względu na wiek czy płeć. Systematyczny, poranny trening wzmacnia układ krążenia oraz układ odpornościowy człowieka. Bardzo korzystnie wpływa na sferę mentalną, a także świetnie rozluźnia napięcie mięśniowe. Trening gimnastyki porannej przy otwartym oknie to doskonała forma profilaktyki, która zwiększa wentylację płuc oraz zapobiega chorobom zakaźnym. Kiedyś gimnastyka poranna była zjawiskiem kulturowym, społecznym, systematycznie uprawianym przez masy społeczeństwa oraz wpisanym w racjonalny tryb życia człowieka. Obecnie jest zapomnianą formą rekreacji ruchowej, wypartą przez ludzkie zaniedbania spowodowane wpływem internetu i rozwoju nowoczesnej technologii i elektroniki. Zaniechanie ćwiczeń gimnastyki porannej sprzyja rozwojowi chorób cywilizacyjnych oraz wad postawy u dzieci i młodzieży.

Odwiedź stronę BACKFIST

Poznaj naszą ofertę już teraz i kliknij TUTAJ

Czytany 189 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 21 wrzesień 2021 10:40
Więcej w tej kategorii: « Treningowy efekt